Algemeen

Kan ik nog op vakantie ondanks het coronavirus (COVID-19)?

Ja, wij zijn open, meestal met wat aanpassingen vanwege de coronamaatregelen. De situatie kan van dag tot dag veranderen. Handige informatie vindt u op deze pagina en de belangrijkste zaken staan op de #Stay Safe-pagina. Of bekijk direct ons meest actuele reisadvies.

Moet ik in Nederland in quarantaine als ik vanuit het buitenland in Nederland op vakantie kom?

Nederland volgt altijd de richtlijnen en het advies van het RIVM. Lees de actuele informatie over op vakantie gaan in Nederland en bekijk of u in quarantaine moet. Deze informatie is helaas alleen in het Engels beschikbaar.

In welke provincie ligt mijn vakantiepark?

De provincie waarin uw park ligt, kunt u vinden op de pagina van het door uw geboekte park. De provincie en het land waar het park ligt, vindt u onder de naam van het park. Op uw smartphone ziet u dit gelijk onder de naam, op een desktop computer of tablet ziet u dit links naast de bovenste foto of video. In het gekleurde blok daar onder vindt u het adres van het park.

Maatregelen

Welke maatregelen neemt Largo om verspreiding van het coronavirus (COVID-19) te voorkomen?

Het landelijk beleid is erop gericht om 1,5 meter afstand van elkaar te houden en de (hand)hygiëne te waarborgen. Op onze parken hebben we hiervoor verschillende maatregelen genomen, waar we gasten ook ter plaatse aan herinneren. U vindt een uitgebreid overzicht van onze maatregelen op onze #Stay Safe-pagina.

Zijn alle vakantieparken van Largo open?

Alle parken van Largo zijn open.

Mag ik met vrienden of familie in 1 woning verblijven?

Nederland
Ja, u mag in Nederland met mensen uit verschillende huishoudens in 1 woning verblijven. Het reisgezelschap mag uit maximaal 4 mensen bestaan. Kinderen tot en met 12 jaar tellen hierbij niet mee. Alleen als het om 1 huishouden gaat, mag een reisgezelschap uit meer dan 4 mensen bestaan.

Bestaat uw reisgezelschap uit meerdere huishoudens en meer dan 4 personen ouder dan 12 jaar? Dan kun u uw verblijf omboeken. Neem contact op met de Gastenservice om je verblijf om te boeken.

Waar kan ik tijdens mijn vakantie iets eten?

Vanaf donderdag 15 oktober zijn alle eet- en drinkgelegenheden in Nederland in ieder geval twee weken dicht. Veel eet- en drinkgelegenheden hebben in deze periode wel de mogelijkheid om iets af te halen of u kunt iets laten bezorgen.
 

Recreatie-voucher Algemeen

Wat is de recreatie-voucher?

Vanwege de uitzonderlijke situatie die is ontstaan als gevolg van het coronavirus, is deze branche-brede recreatie-voucher geïntroduceerd. De recreatie-voucher is een tegoedbon. Deze kunt u als online betaalmiddel gebruiken om een andere vakantie te boeken omdat het oorspronkelijk geboekte verblijf op een van onze parken niet door kan gaan. De waarde van de recreatie-voucher is gelijk aan de reissom die al is betaald.

De vouchers worden niet meer uitgegeven. Wel kunt u gebruikmaken van onze omboekgarantie. De recreatie-vouchers die al zijn uitgegeven, kunt u tot 12 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking met een aankomstdatum van uiterlijk 30 september 2021.

Lees ook de HISWA-RECRON-voorwaarden van de recreatie-voucher.

Wat zijn de voordelen van de recreatie-voucher?

U kunt zelf een nieuwe boeking maken op onze website.
U kunt boeken op het moment dat het u zelf uitkomt, tot 12 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum.
U heeft opnieuw keuze uit ons volledige aanbod met een aankomstdatum op uiterlijk 30 september 2021.

Hoe werkt de recreatie-voucher?

U kunt de recreatie-voucher gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking op onze website, met een aankomstdatum voor 30 september 2021. U boekt dus binnen 12 maanden na uw oorspronkelijke aankomstdatum een nieuwe reis met een aankomstdatum op uiterlijk 30 september 2021. 

De recreatie-voucher is eenvoudig online te verzilveren. U gebruikt hiervoor de link die u bij uw recreatie-voucher heeft ontvangen.

1. Klik op de link onder de voucher in de bijlage van de e-mail. Zo komt u op de pagina met het aanbod.

2. U kiest uw gewenste vakantiepark en het vakantieverblijf. Vervolgens selecteert u de gewenste aankomst- en vertrekdatum

3. Tijdens het maken van de boeking verschijnt automatisch een schermpje waarin u de recreatie-vouchercode invult. Het bedrag van de voucher wordt nu automatisch in mindering gebracht op het totaalbedrag.

4. U vult de resterende gegevens in en plaatst de boeking. Pas nadat u de boeking heeft geplaatst, vervalt de waarde van de recreatie-voucher.

De waarde van de recreatie-voucher is gelijk aan de reeds betaalde reissom en de voucher is 12 maanden geldig vanaf de oorspronkelijke aankomstdatum.

Hoe lang is de recreatie-voucher geldig?

De recreatie-voucher kunt u tot 12 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum gebruiken om een nieuw verblijf bij ons te boeken. De exacte datum staat op de recreatie-voucher vermeld. De aankomstdatum van de nieuwe reis dient uiterlijk op 30 september 2021 te zijn.

Bijvoorbeeld: u had een verblijf geboekt met als aankomstdatum 1 mei 2020. u heeft dan tot en met 30 april 2021 de tijd om een nieuwe vakantie te boeken met de voucher. De aankomstdatum van deze nieuwe vakantie moet plaatsvinden voor of op 30 september 2021.

Lees ook de HISWA-RECRON-voorwaarden van de recreatie-voucher.

Kan ik de recreatie-voucher aan iemand anders geven?

Nee, dat kan niet. De recreatie-voucher staat op uw naam. U dient de voucher dus zelf te gebruiken bij het maken van een nieuwe boeking

Kan ik een recreatie-voucher krijgen?

Nee, de recreatie-vouchers worden niet meer uitgegeven. Wel kunt u gebruikmaken van onze omboekgarantie. Bij Largo is het altijd mogelijk om tot 28 dagen voor aankomst zonder extra kosten een boeking te wijzigen. Denk hierbij aan het uitbreiden van het reisgezelschap, het wijzigen van de periode of het vakantieverblijf.

Een vakantie in een andere periode of op een andere bestemming kan natuurlijk wel iets duurder uitvallen. In dat geval wordt alleen het verschil verrekend. Je betaalt dus geen wijzigingskosten. Als de prijs lager is dan het oorspronkelijke verblijf wordt die niet aangepast. Neem contact op met onze Gastenservice om je wijzigingen door te geven.


Recreatie-voucher Boeken

Wanneer ik op de link in de e-mail met de recreatie-voucher klik, zie ik het gewenste park niet verschijnen. Wat moet ik nu doen?

Neem contact op met onze Gastenservice. Zij helpen u graag.

Kan ik de recreatie-voucher voor meerdere boekingen gebruiken?

De recreatie-voucher heeft de waarde van de reeds betaalde reissom en hoeft niet in één keer te worden besteed. U kunt de recreatie-voucher inderdaad gebruiken voor meerdere boekingen of voor een restaurantcheque op het park.

Kan ik de recreatie-voucher gebruiken voor een boeking die ik al had gemaakt?

U kunt de recreatie-voucher alleen gebruiken voor nieuwe boekingen. We adviseren u daarom te wachten met boeken, tot u de recreatie-voucher heeft ontvangen. Zodra u de voucher heeft ontvangen, kunt u zelf online een nieuwe boeking maken.

Moet ik het gehele bedrag van de recreatie-voucher in één keer besteden?

Nee, dat hoeft niet. U bepaalt zelf hoe u de waarde van de recreatie-voucher besteedt. Als de reissom van uw nieuwe boeking lager is dan de waarde van de recreatie-voucher, dan houd u het resterende bedrag tegoed als recreatie-voucher.

We raden u daarom aan de recreatie-voucher goed te bewaren. Let er wel op dat de recreatie-voucher geldig is tot 12 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum.

Ik heb al een nieuwe vakantie geboekt met de recreatie-voucher. Nu wil ik er nog extra’s aan toevoegen. Kan ik die met de recreatie-voucher betalen?

Ja, dat kan. Neem hiervoor contact op met onze Gastenservice.

Ik heb met mijn recreatie-voucher precies dezelfde vakantie in 2021 geboekt, als de oorspronkelijke reis in 2020. De prijs van deze vakantie in 2021 is een stuk hoger. Hebben jullie de prijzen verhoogd?

Onze prijzen worden bepaald op basis van vraag en aanbod. Heeft u hetzelfde vakantieverblijf met hetzelfde aantal gasten en dezelfde aankomstperiode in 2021 geboekt, dan hoeft u het mogelijke prijsverschil niet te betalen. Is de nieuwe vakantie duurder dan de oorspronkelijk vakantie, geef dit dan aan tijdens het boeken op onze website.

Recreatie-voucher Waarde & Tegoed

Ik heb de recreatie-voucher al deels gebruikt. Kunnen jullie mij zeggen welk tegoed er nog op staat?

U vindt het resterende tegoed op uw recreatie-voucher in MijnLargo, bij het maken van een nieuwe boeking of bij het boeken van extra’s. Het resterende tegoed is ook terug te vinden in de e-mail, die u na het maken van uw boeking met de recreatie-voucher heeft ontvangen.

Welke waarde heeft de recreatie-voucher?

De waarde van de recreatie-voucher is gelijk aan de reissom die u al hebt betaald.

Voorbeeld: Als u alleen de eerste aanbetaling van 100 euro hebt betaald, ontvangt u een voucher ter waarde van 100 euro.

U vindt de waarde van de recreatie-voucher in de e-mail met de voucher.

Ik ga voor 30 september 2021 niet meer op vakantie. Kunnen jullie me de (rest)waarde van de recreatie-voucher uitbetalen?

Met de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en het ministerie van Economische Zaken is afgesproken dat u de (rest)waarde van de recreatie-voucher uitbetaald kunt krijgen. Dit kunt u aanvragen vanaf 1 juni 2021.

De recreatie-voucher die ik heb ontvangen is alleen ter waarde van de eerste betaling terwijl ik net een tweede betaling heb gedaan. Hoe kan dit en wordt dit nog verrekend?

Wanneer u een tweede betaling heeft gedaan in de periode tussen de aanvraag en de verzending van de recreatie-voucher, zal de waarde van de recreatie-voucher gelijk zijn aan uw eerste betaling. De tweede betaling wordt dan teruggestort.

Recreatie-voucher Praktisch

Ik ben pas verhuisd en heb nog geen recreatie-voucher ontvangen. Klopt mijn adres bij jullie?

De recreatie-voucher wordt in principe per e-mail verstuurd. Heeft u uw e-mail gecheckt? De e-mail kan ook in uw spambox terecht zijn gekomen. Als u geen e-mailadres bij ons hebt geregistreerd, ontvangt u de recreatie-voucher per post. Indien u niet weet welk adres van u geregistreerd staat, neem dan contact op met onze Gastenservice.

De link in mijn e-mail om de recreatie-voucher te verzilveren werkt niet. Wat moet ik doen?

Indien de link van de recreatie-voucher niet werkt, kunt u contact opnemen met de Gastenservice. Zij helpen u graag verder.

Ik ben mijn recreatie-voucher kwijt. Kan ik een nieuwe toegestuurd krijgen?

Neem contact op met onze Gastenservice. Wij bezorgen u de recreatie-voucher graag opnieuw.

Lees hier wat COVID-19 betekent voor uw vakantie